Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

po zimie przestała dziłać klima w oI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • po zimie przestała dziłać klima w oI

    Szukam czegoś do 100zł, niedawno wymieniałem dwumas i sprzęgło więc jestem spłukany...
    http://www.skuterowo.com

  • #2
    po zimie przestała dziłać klima w oI

    w tamtym roku dziala bez zarzutów :?
    a teraz gdy wciskam przycisk zapala sie kontrolka AC ale zimno się nie robi jak i nie słychać po silniku żeby sie klima załączyła :cry:
    dziwne jest to że ten przycisk obok od obiegu wewnętrznego też nie dziala po właczenie nawet się nie podświetla i nie zmienia cyrkulacji powietrza w aucie
    kurcze nie wiem co jest zgrane ops:

    Komentarz


    • #3
      Musisz jechać tam gdzie robią klimy bo pewnie gdzieś masz nieszczelność i gaz poszedł w atmosferę. A przycisk obiegu nie działa jak masz nawiew na szybę
      FIAT Service

      Komentarz


      • #4
        właśnie nie działa na jakiej kolwiek pozycji na szybe wiem ze nie dziala bo sie automatycznie wyłancza ale nie działa równierz na innych położeniach.
        --myślałem ze to poprostu jakaś elektroniczna usterka w tym panelu :cry:

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez stemper
          nie słychać po silniku żeby sie klima załączyła
          To może oznaczać, że być może sprzęgło w sprężarce padło. Tak jak piszeDamian-jg, podjedź do serwisu i niech Ci przejrzą cały układ
          Kacper
          Opel Combo C 1,6 8v
          O2 Combi 2.0 FSI

          Komentarz


          • #6
            stemper, włączałeś klime na jesieni i w zimie ?? Jeśli nie, to układ nie miał smarowania i zatarło się pewnie sprzęgiełko, norma. Właśnie dlatego klimę należy włączać nawet w zimie na jakiś okres czasu aby uklad się przesmarował.
            Czarny Elegance

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Big
              Właśnie dlatego klimę należy włączać nawet w zimie na jakiś okres czasu aby uklad się przesmarował.
              ?????????? Klima w O1 nie włącza sie w ponizej 5 stopni. Co ma sprzegiełko do smarowania??
              FIAT Service

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez stemper
                właśnie nie działa na jakiej kolwiek pozycji na szybe wiem ze nie dziala bo sie automatycznie wyłancza ale nie działa równierz na innych położeniach.
                --myślałem ze to poprostu jakaś elektroniczna usterka w tym panelu :cry:
                wyłĄcza*

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez octaviars1
                  Zamieszczone przez stemper
                  właśnie nie działa na jakiej kolwiek pozycji na szybe wiem ze nie dziala bo sie automatycznie wyłancza ale nie działa równierz na innych położeniach.
                  --myślałem ze to poprostu jakaś elektroniczna usterka w tym panelu :cry:
                  wyłĄcza*
                  :jaja
                  FIAT Service

                  Komentarz


                  • #10
                    Podepnę się pod temat, aby kolejnego nie tworzyć
                    w O1 climatronic klima nie chłodzi. Działa wentylator po włączeniu "auto", po włączeniu "ECON" wentylator się zatrzymuje (przy chłodnicy).
                    Czy to wina czynnika? bo w okresie zima/jesień była wymieniana sprężarka i sprzęgiełko. czy przy zdejmowaniu sprężarki jest możliwość aby cały czynnik poleciał? Kiedyś pamiętam jakiś błąd znalazłem odnośnie klimy, jakiś nastawnik (nie pamiętam teraz kodu błędu w domu gdzieś go mam) może to być odpowiedzialne? ogólnie, klima zeszłego roku działała.

                    O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Evil
                      czy przy zdejmowaniu sprężarki jest możliwość aby cały czynnik poleciał?
                      A uzupełnili go po założeniu sprężarki??
                      FIAT Service

                      Komentarz


                      • #12
                        stemper, przyczyna może być prozaiczna:
                        Jeśli zimą zaglądałeś do aku - czyli wymieniałeś go, paliłeś z kabli swój/inny wóz to mogła Ci się rozłączyć wtyczka na akumulatorze - ta przy bezpiecznikach.
                        Sprawdzić :!:
                        4x4

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Damian-jg
                          Zamieszczone przez Evil
                          czy przy zdejmowaniu sprężarki jest możliwość aby cały czynnik poleciał?
                          A uzupełnili go po założeniu sprężarki??
                          no z tego co mi się wydaje to właśnie nie.

                          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                          Komentarz


                          • #14
                            No własnie a przy demontażu sprężarki gaz idzie w atmosferę jeżeli nie ma się maszyny i sie go nie odessa
                            FIAT Service

                            Komentarz


                            • #15
                              no z tego co mi się wydaje to właśnie nie.
                              To jeśli nie uzupełnili to dupa nie mechanicy. Najlepiej podjedź do nich i zapytaj się, czy uzupełniali i jak nie to niech od razu to zrobią, bo zajedziesz kolejną sprężarkę
                              Kacper
                              Opel Combo C 1,6 8v
                              O2 Combi 2.0 FSI

                              Komentarz


                              • #16
                                Właśnie wróciłem od mechanika, było mało czynnika. Jutro zostawiam auto i mają szukać nieszczelności, bo twierdzą że dopełniali czynnik po wymianie sprężarki.

                                O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  szukanie nieszczelnosci zajmuje chwile.. wpuszcza sie taki specjalny srodek i w miejscu gdzie jest nieszczelnosci pojawia sie rozny kolor, niebieski chyba albo cos takiego. U mnie sprawdzenie szczelnosci i nabicie trwalo z 40min moze, ale tez czekalem az maszyna bedzie wolna

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To nie musi być wyciek... to może być usterka elektryki sterującej konkretnie sparciały kabel i zwarcie. W mojej tak było.
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      panowie mój problem jest taki:
                                      pomimo ustawienia na panelu klimatronika trybu AUTO lub wyłączenia ECON klima nie działa :cry:

                                      to co już sprawdziłem:
                                      - klima nabita - sprawdzone na maszynie - wycieku nie było, klima pracowała czasami też na jesieni i w zimie
                                      - błędów w VAG nie ma (zrobiony też autotest wyjść klimy)
                                      - sprzęgiełko kompresora działa - sprawdzone na krótko
                                      - wentylatory nie załączają się
                                      - bezpieczniki w skrzynce w kabinie i na akumulatorze ok (ich gniazda też)
                                      - jak zmierzyłem napięcie w kostce na sprężarce (przy trybie AUTO lub wyłączonym trybie ECON) to niby jest tam 12V, ale jak tylko obciążę tą linię (nawet żaróweczką 2W) to napięcie spada do zera, więc nie ma możliwości załączenia sprzęgła sprężarki
                                      - zasilanie do presostatu (czujnik koło zbiorniczka płynu chłodniczego) dochodzi (12V) , ale na wyjściu z presostatu jest napięcie około 2V - może wiecie ile powinno być?

                                      ma ktoś może rozpiskę bloków pomiarowych z VAG-a dla klimatyzacji,? może presostat zgłupiał i dlatego klima nie działa? - wie ktoś może jak go dokładnie sprawdzić - dawniej były 4 pinowe i nie było kłopotu - mój ma 3 piny i jest ponoć elektroniczny, więc nie działa już na zasadzie włącz/wyłącz, a może to padł sterownik klimy zintegrowany z przekaźnikami wentylatorów?

                                      ciepło się robi, a tu nie ma czym się ochłodzić , poradźcie co robić



                                      dodano 23.03.2012

                                      zrobiłem dziś dodatkowo próbę załączenia wentylatorów na krótko( zwarłem przewody we wtyczce czujnika temp. który jest wkręcony w chłodnicę) i wentylatory ruszyły (oba) tylko na jednej prędkości (a niby powinny być dwie) - na której (I czy II bieg) to nie byłem w stanie ocenić

                                      zrobiłem dodatkowo test wyjść vagiem w module 01 silnik i podczas testu wentylatorów nie zakręcił ani jeden

                                      jakieś pomysły bo mi już ręce opadają ....

                                      ma może ktoś dokładny schemat klimatronika w OI?

                                      byłbym też baaardzo wdzięczny za rozpiskę bloków pomiarowych modułu 08 (klimatyzacja) z VAG dla octavii - może tak dojdę co jest nie tak???

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X